İkinci 100 Günlük Eylem Planı'nın dev hedefleri

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İkinci 100 Günlük Eylem Planı'nı açıkladı. Eylem planında Emlak Bankası, Atatürk Kültür Merkezi, Türk Akımı projesi ve Millet Bahçeleri gibi önemli projelerin tamamlanması hedefi yer alıyor.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İkinci 100 Günlük Eylem Planı'nı kamuoyu ile paylaştı. İkinci 100 Günlük Eylem Planı'nda Türkiye gündemini belirleyecek hedeflerin tamamlanma planını açıklayan Erdoğan, bakanlıklar nezdinde "Birinci 100 Günlük Eylem Planı" ve "İkinci 100 Günlük Eylem Planı" çerçevesinde tamamlanan işler ve yeni hedefler hakkında ayrıntılı bilgiler verdi.

İlk 100 Günlük Eylem Planı'nda yüksek tamamlanma oranı

Türkiye'nin Birinci 100 Günlük Eylem Planı döneminde Türkiye'ye karşı iç ve dış odakların yıkım planlarıyla mücadele ettiklerini, buna karşın ekonomiye pranga vurmak isteyenlerin heveslerini kursaklarında bıraktıklarını belirten Cumhurbaşkanı Erdoğan: "Yaşadığımız onca sıkıntıya rağmen İlk 100 Günlük İcraat Programında yüzde 97 gibi yüksek bir tamamlama oranına ulaştık." dedi.

Hedefler revize edilmiş bütçeyle gerçekleşti

Cumhurbaşkanı Erdoğan: "Birinci 100 Günlük Eylem Planı'nda hedeflerin belirlenen bütçenin çok altında harcamalarla tutturulduğunu da vurgulayarak: " 400 eylemden 340 tanesini tamamladık. Kalan 60 eylemin 10 tanesinin mevzuatını tamamladık. Üçüncü tarafın onayını bekleyenlerde de önemli mesafeler kat ettik. İcraat programımızdaki 400 eylemin hepsi için revize edilmiş rakamlar için 43 milyar TL bütçe ayırmıştık. Uyguladığımız tasarruf teşvikleriyle bu bütçeyi daha düşük seviyeye indirdik." şeklinde konuştu.

İkinci 100 Günlük Eylem Planı'nın öne çıkan hedefleri

3. Havalimanı

"Cumhuriyetimizin 95'inci yıl dönümünü kutladığımız tarihte Türkiye'ye yeni bir zafer anıtı kazandırdık. 90 milyon yolcu kapasiteli Havalimanı gurur abidelerimiz arasına girdi. Finansmanından inşaatına, mimarisinden çevre dostu özelliğine kadar hemen her yönüyle dünyada parmakla gösterilen bir proje olmuştur. Yeni havalimanımız İstanbulumuzun ulaşımdaki merkezi rolünü daha ilerilere ulaştıracaktır. Tüm etapların tamamlanmasıyla 200 milyon yolcu kapasitesine ulaşılacak"

İstanbul Havalimanı'na ulaşım hat ve ücretleri

Millet Bahçeleri

Cumhurbaşkanı Erdoğan: "Bilhassa büyük şehirlerde yaşayan vatandaşlarımıza nefes aldıracak Millet Bahçelerimizin açılışını yaptık. Kayaşehir, Hoşdere, Baruthane ve Çırpıcı Millet Bahçeleri'nin toplam büyüklüğü 1.5 milyon metrekare. Bahçelerimizin otoparklardan ibadethanelere, yürüyüş ve bisiklet yollarından ferah oyun alanlarına kadar vatandaşlarımızın her ihtiyacına yanıt verecektir. 28 Millet Bahçemizin projelendirme çalışmalarını da tamamladık. 81 ilimizin tamamına 1 Millet Bahçesi kazandıracağımız gibi, büyük ilçelerimizde de Millet Bahçesi inşasına devam edeceğiz."

Hangi araziler Millet Bahçesi'ne dönüşüyor?

Emlak Bankası

Uzun süredir çalışmaların devam ettiği ve sektör bileşenlerinin büyük destek sunduğu Emlak Bankası'nın da önümüzdeki 100 günlük plan içinde yer aldığını söyleyen Cumhurbaşkanı Erdoğan: " Emlak Bankası'nın yapılandırma sürecini tamamlayarak faaliyete alıyoruz." ifadelerini kullandı.

Türk Akımı Projesi

Cumhubaşkanı Recep Tayyip Erdoğan Türk Akımı Doğal Gaz Projesi hakkında da: " Önümüzdeki süreçte Türk Akımı Doğal Gaz Boru hattının ülkemizdeki inşasına başlıyoruz. 2019'un sonuna kadar onu da bitireceğiz." dedi.

Türk Akımı projesinde son durum

Atatürk Kültür Merkezi

Taksim'de hayata geçirilecek Atatürk Kültür Merkezi projesine de değinen Cumhurbaşkanı Erdoğan: "Atatürk Kültür Merkezi'nin de Ocak ayında ihalesi yapılmak suretiyle temellerini atıp, zaten projemiz hazır, dev Atatürk Kültür Merkezi'ni dünyaya örnek bir opera binası haline getireceğiz." dedi.

Bakanlıklar bazında başarılanlar ve hedeflenenler

- Adalet Bakanlığı: Yargıda hedef süre uygulamasını 3 Ağustos'ta söz verdiğimiz gibi başarıyla tamamladı. Bu uygulamayı 1 Ocak 2019 itibarıyla yaygınlaştırarak pratiğe geçiriyoruz. Konya ve Sakarya Bölge Adliye Mahkemelerini devreye alarak belli bölgelerin yükünü alıyoruz. Hakim ve Savcı yardımcılığı müessesini kazandırıyoruz. Hukuk Muhakemeleri Kanunu yeniden ele alıyoruz. Yargılama sürelerini kısaltan bir çalışma yapıyoruz. Geciken adalet adalet değildir anlayışı ortadan kalkıyor.

- Aile-Çalışma ve Sosyal Güv. Bakanlığı: Sosyal hizmetler kurumlarının sayısını yüzde 6 artırdık. 23 ilde gerçekleştirilen sosyal ekonomik destek hizmetlerini 8 ilde daha uygulamaya aldık. Faaliyetlere 10 bin evladımızın katılımını sağladık. Sosyal çalışma programını hayata geçirdik. Sağlık hizmetlerine erişimin kolaylaştırılması için başvurularımızı almaya başladık. Er ve erbaşların ailelerinin de sağlık hizmetlerinden yararlanabilmesini sağlayacak düzenlemenin teknik boyutunu tamamladık. İkinci 100 günde çalışmalarımızın kapsamını büyüterek devam ediyoruz. 2019 yılını yaşlı yılı ilan ederek, uluslararası yaşlılık şurası düzenliyoruz. 81 ilimizin tamamında çocuk işçiliği ile mücadele birimleri kuruyoruz.

- Çevre ve Şehircilik Bakanlığı: 0 atık projesi kapsamında 750 kamu kurumunda sistemi uygulamaya geçiriyoruz. İmar Barışı kapsamında 8.5 milyon vatandaşımızın başvurusun aldık. Kalanların başvurusunu almaya devam ediyoruz. İkinci dönemde Millet Bahçelerimizi 81 ilin tamamına yaygınlaştırıyoruz. 41 kilometre bisiklet yolu 12 bin kilometre gürültü bariyeri inşa ediyoruz. Emlak Bankası'nın yapılandırma sürecini tamamlayarak faaliyete alıyoruz. Mekansal Strateji planını tamamlıyoruz.

- Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı: Kış mevsiminden önce çalışmalarını hızlandırdı. Şırnak ve Artvin başta olmak üzere sanayi merkezlerini doğalgazın konforu ile buluşturdu. Derin deniz sondaj gemimizin sözleşmesini imzaladık. Şu anda yolda. Kısa bir süre sonra bu çalışmayı yapan ekibimizin içine katılacak. Yurt dışı maden arama ve işletme faaliyetleri kapsamında Sudan ve Özbekistan'da çalışmalarımızı tamamladık. Farklı Afrika ülkelerinde de başvurularımızı gerek devlet gerek özel girişimler olarak tarım endüstrisi ve tarım alanında faaliyetlerimize başlayacağız. Soma ve Tunçbilek'te kamuya ait üretimi yapılmayan kömür havzalarını özel sektöre açan sözleşmeleri imzaladık. Önümüzdeki süreçte Türk Akımı Doğal Gaz Boru hattının ülkemizdeki inşasına başlıyoruz. 2019'un sonuna kadar onu da bitireceğiz. Akdeniz'de hidrokarbon aramaları kapsamında 3 boyutlu sismik veri taraması yapıyoruz. Hakkari Doğal Gaz boru hattı projesini tamamlayacağız. Doğal gaz kullanan 457 ilçe ve beldeye doğal gaz arzı sağlıyoruz. 1000 maden sahasının ekonomiye kazandırılması için ihaleye çıkıyoruz. Bürokrasiyi azaltacak elektronik maden sektörünü hayata geçiriyoruz.

- Spor Bakanlığı: 150 mahalle tipi spor sahasını tamamladık. Yurtları 2002 yılında 186 kapasitesiyle aldık. Bugün yurt kapasitemizi 689 bine çıkardık. Bunların bir çoğu da ranzaydı. Ama biz karyola tipine çevirdik. İkinci 100 günde spor ve gençlik merkezlerinin 24 saat açık kalmasını sağlayarak 10 milyon vatandaşımıza spor hizmeti sunuyoruz.

- Hazine ve Maliye Bakanlığı: Bir taraftan ekonomimize yönelik hedefleri boşa çıkaracak girişmleri tamamlarken diğer yandan 100 Günlük Hedeflerimiz için çalıştılar. Kalkınma projelerinin daha etkin finansmanı için Türkiye Kalkınma Bankası'nı yeniden yapılandırdı. Önümüzdeki 2. 100 günlük dönemde kayıt dışı ekonomiyle mücadele planının tamamlanmasını sağlıyoruz. Türkiye Kalkınma Fonu'nu kuruyoruz. Finansal sektörün sağlıklı gelişimi adına finansal istikrar ve kalkınma komitesi inşa ediyoruz. Düzenli bir yatırım için Kitle Fonlaması Düzenlemesini devreye koyuyoruz. Gecikmelerin önüne geçmek için elektronik tahsilat platformunu devreye alıyoruz.

İçişleri Bakanlığı: Ağrı ve Iğdır'ın İran sınırındaki güvenlik duvarına güvenlik sensörleri kurduk. Yaralama ve ölümlü trafik kazalarında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2 düşüş sağladık. Bu bakanlığımızın 15 ayrı hizmetini E-Devlet üzerinden sunmaya başladık. Düzensiz göçün engellenmesi için Tuzla, Kocaeli ve başka yerlerde 4 geri gönderme merkezi gönderdik. İran, Ağrı Iğdır sınırımızda 35 kilometrelik sınır aydınlatması ve güvenlik sensörlerini önümüzdeki günlerde devreye alacağız.

Kültür Bakanlığı: Şanlıurfa Göbeklitepe ören yerinin ziyarete açılmasında son aşamaya geldik. Batman, Diyarbakır, Çanakkeli ve Muğla'da 5 adet tematik müzeyi ziyarete açık hale getirildik. Kuleli Askeri Lisesi'nin müze haline getirilmesi için hazırlıklarımızı tamamladık. Atatürk Kültür Merkezi'nin de Ocak ayında ihalesi yapılmak suretiyle temellerini atıp, zaten projemiz hazır, dev Atatürk Kültür Merkezi'ni dünyaya örnek bir opera binası haline getireceğiz. 8 adet tarihi cami ve külliyenin restorasyonunu tamamlayacağız 2. 100 Günlük dönemde.

Tarım-Orman Bakanlığı: Diyorlar ya, çiftçi aç. Biz geldiğimizde 20 yıl önce çiftçinin traktörü yoktu. ORtaklaşa kullanıyorlardı. Şimdi traktör yetiştiremiyoruz. Bir bakıyorsun bahçesinde aracı var. İftihar ediyoruz. Çiftçimize 710 milyon TL'lik destek sağladık. 99 bin dekar alanı sulamaya açtık. Modern sulama sistemleri kurduk. 250 milyon TL hibe desteği verdik. 391 bin tarım arazisinin toplulaştırmasını tamamladık. 15 büyük ovayı koruma alanı ilan ettik. Damızlık koyun projesi kapsamında üreticilerimize Ziraat Bankası kredisiyle 50 bin koyun verdik.Silvan projesinin en önemli kısımlarından 37.5 kilometre uzunluğundaki Silvan Tünellerinin ihalesini tamamladık. Önemli sulama projelerinin biten kısımlarını hizmete aldık. Önümüzdeki 100 gün boyunca genç çiftçi projelerinin desteklenmesi adına 2 bin 200 genç çiftçiye 30 bin TL hibe desteği veriyoruz. Desteklenen tesislerde istihdam desteğiyle kırdan kente göçün azaltılmasını hedefliyoruz.